Sidor

I den här bloggen tänker jag lägga ut mina bilder till utmaningen "365 +1 foton 2012". Det är förutbestämda teman som ska följas och i rubriken till varje inlägg skriver jag vilket tema jag valt.
Kommentera gärna mina bilder!

fredag 18 maj 2012

142 Livskraft (Tema 163)

För nästan 20 år sedan grävde vi runt huset för att fixa dräneringen.
Det var tidigt på våren, vår första vår i huset 
och inget hade kommit upp i rabatterna.
Jag hann inte med att "rädda" några lökar utan allt 
hamnade i jordhögar som sedan skottades tillbaka.

Nästa vår kom det upp en vacker röd tulpan.
Den tulpanen hade livskraft för i dag finns det över 50 knoppar i rabatten.





3 kommentarer:

  1. Vilken livskraft och jag är nästan intill bergis att det måste vara en "gammaldags" typ av tulpan. För det är alltid gamla växter som överlever allt - kolla t.ex. vid gamla torp. Så därför inbillar jag mig att det är en gammal sort....väldigt vacker färg och form!

    SvaraRadera
  2. ja det kan man kalla växtkraft!

    SvaraRadera