Sidor

I den här bloggen tänker jag lägga ut mina bilder till utmaningen "365 +1 foton 2012". Det är förutbestämda teman som ska följas och i rubriken till varje inlägg skriver jag vilket tema jag valt.
Kommentera gärna mina bilder!

tisdag 27 mars 2012

95 Rulla (Tema 246)

Dessa måste man rulla när de är varma.
Jag har en speciell pinne - men mina fingertoppar är ömma i alla fall.


Vi har en tradition med "Torsdagsfika" på jobbet. 
Då turas vi om att fixa något gott till eftermiddagskaffet. 
Så i kväll har jag bakat rullrån.
Några blev tyvärr lite skeva och dåligt rullade. 
Det kan man ju inte bjuda på. 
Jag fick offra mig och äta upp dom till kvällsfikat :)

9 kommentarer:

  1. Men jösses va gott, sådana brukar en granne baka till oss på julen förut när vi bodde i Timrå, och dom var så spröda å så goda...
    nu får jag allt svälja ett par gånger för det blev plötsligt för mycket munvatten....

    SvaraRadera
  2. "Go-rån" tror jag att vi kallar dem och de ser förskräckligt goa ut, mums!

    SvaraRadera
  3. Imponerad, så jämna och fina!

    SvaraRadera
  4. Oh, så gott! Sådana har jag inte ätit sedan ... jag vet inte när!
    Vilken otur för dig att du fick några skeva... Skönt att du tar ditt ansvar och äter upp dem. Tufft jobb ;-)

    SvaraRadera
  5. Stackars dig som fick äta upp de skeva ;-)) Men annars tycker jag det är bra för då syns det ju att de är hemmagjorda!

    SvaraRadera
  6. ååå så gott! Det var väldigt längesedan jag bakade sådana.
    och "schlarwiga" rån är också goda rån! ;-))

    SvaraRadera
  7. Vilken uppoffring ;) Ser smaskens ut, fast att jag aldrig har ätit såna.

    SvaraRadera
  8. Vilket arbete men en smakfull bild fick du.

    SvaraRadera
  9. Stackare som fick offra dig! Men vad gör man inte för estetiken. Fin bild, och gott ser det ut.

    SvaraRadera