Sidor

I den här bloggen tänker jag lägga ut mina bilder till utmaningen "365 +1 foton 2012". Det är förutbestämda teman som ska följas och i rubriken till varje inlägg skriver jag vilket tema jag valt.
Kommentera gärna mina bilder!

onsdag 1 februari 2012

35 Ekollon (Tema 44)

Det växer en ek i en skyddad vrå av vår trädgård. Den kommer från ett ekollon som plockades på 
Djurgården och planterades i en kruka av Frida. Hon och hennes man var de som byggde huset 
vi bor i. Jag hittade en gång några pyttesmå ekollon på trädet som nu är högre än huset.
Egentligen har vi nog för bistert klimat, men vi är glada att vår ek trivs.


De enda ekollon jag har är denna variant. De hade en gång en väldoft - nu är de bara vackra.

4 kommentarer:

  1. Hahaha jag tänkte väl jag också inte har du väl plockat dom ur din ek...
    har dom doftat...då är det doftollon...
    får man ens skriva så...hahahahaha...

    SvaraRadera
  2. Mycket vackra och dekorativ oxå!

    SvaraRadera
  3. Så söta och fin historia till temat också!

    SvaraRadera