Sidor

I den här bloggen tänker jag lägga ut mina bilder till utmaningen "365 +1 foton 2012". Det är förutbestämda teman som ska följas och i rubriken till varje inlägg skriver jag vilket tema jag valt.
Kommentera gärna mina bilder!

söndag 26 augusti 2012

250 Skörd (Eget tema 10)

Kameran har fått vila då jag inte haft varken tid eller inspiration, men i dag var det dax för 
skörd av röda vinbär. Make och son hjälpte till så det blev en hel del innan regnet kom....igen.
Vi plockade från en av våra buskar, den jag fick som ett skott av min svärfar för många år sedan. 
Vi säger alltid "Farfars buske" och det är den buske som har de godaste och största bären.
Den räcker gott för våra behov så de övriga buskarnas bär lämnas åt fåglarna


2 kommentarer:

  1. Vackra bär. De ser ju helt perfekta ut! Hoppas de är minst lika goda! :)

    SvaraRadera
  2. Gott och en så vacker bild!
    Vår granne är väldigt glad att vi är borta så länge på sommaren hon får alltid plocka våra vinbär.

    SvaraRadera